مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران
نوشته شده توسط : media

مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران خدمات مربوط به الکترومیوگرافی را با پوشش دفترچه بیمه به مراجعین ارائه می‌کنند. معمولاً لیست این مراکز در سایت تامین اجتماعی قرار دارد. برای انجام این آزمایش می‌توانید به کلینیک دکتر ناصح یوسفی در غرب تهران مراجعه کنید و از خدمات با کیفیت این کلینیک بهره‌مند شوید.

به دلیل هزینه‌های بالای تست عصب و عضله، بسیاری از افراد به دنبال مراکزی هستند که تست هدایت عصبی و الکترومیوگرافی را با هزینه پایین‌تر و با پذیرش دفترچه بیمه انجام می‌دهند. با اطلاع از این مراکز به راحتی می‌توانید برای انجام انواع تست EMG اقدام کنید.

لیست مراکز نوار عصب عضله تامین اجتماعی در تهران

برای پیدا کردن فهرست مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران می‌توانید از طریق روش‌های مختلف از جمله سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی و تماس با سامانه 1420 اقدام کنید.

برای اقدام از طریق سامانه غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی باید ابتدا وارد سایت تامین اجتماعی شوید و از قسمت “انتخاب خدمت” گزینه “درخواست نوبت دهی مراکز درمانی” را انتخاب نمایید. در بخش بعد نیز باید در قسمت “نوع مرکز” بر روی گزینه “پارا کلینیک” کلیک کنید. سپس وارد قسمت “نام خدمت” و بخش “نوار عصب و عضله” شوید و استان تهران را انتخاب کنید. در انتها لیست مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی به شما نمایش داده می‌شود.

روش دوم تماس با سامانه 1420 است. شما می‌توانید به اپراتور اعلام کنید که به دنبال مرکز نوار عصب و عضله دارای قرارداد با تامین اجتماعی هستید. سپس شهر خود را به اپراتور می‌گویید و فهرست مراکز نوار عصب و عضله طرف قرارداد با تامین اجتماعی در تهران به شما اعلام می‌شود. روش سوم مراجعه حضوری به مراکز درمانی تامین اجتماعی است. شما می‌توانید از پذیرش این مراکز سؤال کنید که تست الکترومیوگرافی را با ارائه دفترچه بیمه تامین اجتماعی انجام می‌دهند یا خیر.

بهتر است قبل از مراجعه به مراکز نوار عصب و عضله تماس بگیرید و ساعت کاری و نوبت دهی مطلع شوید. علاوه‌بر این برای انجام تست هدایت عصبی و الکترومیوگرافی حتماً باید معرفی‌نامه از پزشک معالجه خود داشته باشید.

معرفی مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران

افرادی که قصد انجام نوار عصب و عضله، نوار مغز و تست هدایت عصبی را دارند، می‌توانند با مراجعه به مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی این تست را با هزینه کمتری انجام دهند. در تهران مراکز زیادی تست هدایت عصبی و EMG را با دفترچه بیمه تامین اجتماعی انجام می‌دهند که عبارتند از:

1- بیمارستان فیروزآبادی

2- بیمارستان امام خمینی

3- بیمارستان میلاد

4- پلی‌کلینیک ولیعصر

خدمات مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران چیست؟

مراکز نوار عصب و عضله تامین اجتماعی در تهران خدمات مربوط به الکترومیوگرافی را با بهترین دستگاه‌ها انجام می‌دهند و نتایج دقیقی از این آزمایش در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. نوار عصب عضله آزمایشی است که با استفاده از الکترودهای ریز که به عصب‌ها وصل می‌شوند، عملکرد عضلات را مورد بررسی قرار می‌دهد. این تست می‌تواند به تشخیص بیماری‌های مغز و اعصاب و ستون فقرات کمک کند.

برای دریافت نتیجه صحیح، باید این تست را تحت نظر پزشک متخصص طب فیزیکی و الکتروفیزیولوژی اعصاب و عضله انجام شود. در ادامه به مهم‌ترین خدمات مراکز نوار عصب و عضله که با تامین اجتماعی قرارداد دارند، اشاره می‌کنیم.

نوار عصب و عضله (EMG)

الکترومیوگرافی یا نوار عصب عضله روشی برای ارزیابی عملکرد عصب‌ها و عضلات است که براساس ضبط و تحلیل سیگنال‌های الکتریکی تولید شده توسط اعصاب و عضلات عمل می‌کند. برای انجام این آزمایش، الکترودهای سوزنی روی پوست قرار داده می‌گیرد و سیگنال‌های الکتریکی عصب‌ها و عضلات در طول فعالیت‌های مختلف ضبط می‌شود.

تست هدایت عصبی (NCV)

سرعت هدایت عصبی تستی است که جهت سنجش و ارزیابی اختلال در عملکرد عصبی به‌واسطه‌ آسیب‌های وارده به نواحی مختلف بدن کاربرد دارد. این روش به نام تست هدایت عصبی نیز شناخته می‌شود و از طریق آن سرعت سیگنال‌های الکتریکی در اعصاب محیطی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نوار مغز (EEG)

در این تست با استفاده از الکتروهای کوچک فعالیت الکترون مغز ثبت می‌شود و می‌تواند به تشخیص بیماری‌های مغزی مانند سکته، صرع، خواب‌آلودگی، دمانس و سردردهای متعدد کمک کند.

نوار حس (NCS)

در این آزمایش با استفاده از جرقه‌های الکتریکی، سرعت و شدت پاسخ عصب‌ها به انواع تحرک‌ها ارزیابی می‌شود. نوار حس برای تشخیص بسیاری از بیماری‌ها از جمله نوروپاتی، بیماری‌های دستگاه گوارش، کارپال تانل سندروم، گیرلن باره، رادولپاتژنس کاربرد دارد.





:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: